fredag 26 april 2013

2 x `Tiny Tim´

Två små bollformade Thuja occidentalis har nu fått sitt hem högst upp i trädgården.

Har haft hela vintern på mig att fundera över vad som skulle passa att plantera här. Blir nog mer och mer sparsmakad med åren så något grönt med distinkt form hade jag tänkt mig, inget blommande.

 En skulptural barrväxt med lite höjd var jag inne på men så en kväll - någonstans mellan dröm och vakenhet - kom jag ihåg lilla `Tiny Tim´ som jag såg på Zetas ifjol.
Den växer långsamt och är naturligt bollformad i växtsättet så den behöver endast putsas till om det sticker ut långa skott.
Behöver den tuktas görs det under JAS.

Som vanligt var det svårt att komma ner i marken, massor med sten som grävdes upp och så dessa trädrötter överallt...där stod en stor aspstubbe som inte gick att dölja med jord så efter lite kamp åkte den upp med hjälp av spett och motorsåg...

...allt går....

Om det inte regnar i morgon så lyfter vi ut bänken där jag skall sitta många, många timmar och blicka ut över trädgården - har jag tänkt! ...men först skall jag.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar