fredag 12 december 2014

Hur var det nu igen?








4 kommentarer:

  1. Har dom senaste minuterna skrattat mycket gott åt videoinlägget " Det är för f-n...."! Underbart!!
    Dessutom skulle man ju gärna vilja ha en variant av det om dagliljor, som alltså inte är några liljor (Lilium) utan Hemerocallis - och som därför aldrig får några liljebaggar! Som är en orsak till att många inte vill plantera dagliljor!!
    TACK FÖR INLÄGGET och ha en trevlig LUCIA
    Susie

    SvaraRadera
  2. Hihihihihihi! "...en alv..."hihihi! Jodå, på jobbet ändrar de sig snabbt numera om de ser att jag är i närheten :)

    SvaraRadera
  3. Ja, den är riktigt bra! Är det verkligen inte vitmossa vi har i adventsljusstaken? ;)

    Säkert finns det en hel del saker som inte är vad det verkar som. Till exempel är "tornsvalan" ingen svala och "vattenödlan" ingen ödla.

    Jag kommer att tänka på årets upplaga av min almanacka med bilder på vilda djur, som jag brukar sälja till folk häromkring. Bilden för augusti (rådjurens brunsttid) visar en råbock på spaning i en veteåker. Bildtext: "Har han någon snygg råget i sikte?" En kommentar jag har fått ett par gånger: "Han är inte i råget, han är i vetet!"

    Olle

    SvaraRadera
  4. Så artig lite foredrag om mose og ikkemose :) Ha en finfin helg!!

    SvaraRadera