fredag 6 juni 2014

Vilken överraskning!

I fjol i juni planterade jag denna vackra buske Cornus kousa var. Schmetterling. Ärligt talat hade jag väl inga större förhoppningar om att någonsin få se den blomma. Förväntningarna var inte större än att den förhoppningsvis skulle överleva sin första vinter i trädgården.

Den får inte torka ut och förra sommarens extrema torka var verkligen en prövning. Jag vattnade men hade ständigt en känsla av att det var otillräckligt.

Men ibland blir man verkligen positivt överraskad. Häromdagen såg jag att den plötsligt var på gång att börja blomma och blomningen är inte av det blygsamma slaget, hela busken är full med blommor - härligt!


1 kommentar:

  1. Vilken lycka - grattis! Förra sommaren var ett elände med all torka. Den här sommaren verkar inte bli bättre om det fortsätter så här. Jag har väldigt mycket som är nyplanterat och är faktiskt lite orolig redan....
    Hoppas ni får en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera