måndag 22 september 2014

Hösten gör entré



Kraftigt regn det senaste dygnet och iskalla nordliga vindar talar om att nu  är det dags att vända bladet och låta vardagen innehålla något annat än trädgård. Ett lugnare tempo i takt med att temperaturen sjunker känns faktiskt bara bra.

Vardagsrummet som vi aldrig vistas i under sommarperioden har nu fått en ordentlig genomgång. Smutsiga fönster är tvättade och en del av krukväxterna har fått återgå till kretsloppet och några nya lyser upp på fönsterbrädan.

Premiär för den första brasan i vår nyrenoverade, gamla kakelugn. Och så musiken som det inte riktigt finns tid till under sommaren men som alltid finns där att plocka fram och njuta av när hösten knackar på dörren. Sir Elton John som skapat så många oförglömliga, underbara ballader sjunger om sin längtan och jag tänker på min egen vackra Nikita, tervuerentiken som sover tillsammans med Chivas under violerna i trädgården.

Ha en skön kväll!

2 kommentarer:

  1. Ja hösten kom verkligen plötsligt igår. Vi har fått 23 mm välbehövligt regn vilket jag är jätteglad för! Den kraftiga blåsten däremot hade jag kunnat klara mig utan.
    Jag tänkte inleda ett kärt "höstmys" imorgon med att gå på föredrag i Södertälje. Den mörka årstiden är en bra tid för att fylla på med inspiration och förhoppningsvis lite ny kunskap.
    Kram Nora

    SvaraRadera
  2. Från ena dagen till den andra förvandlades den sköna sensommaren till iskall blåsig höst. Kom in prfcis efter en - mycket kort - liten runda med Santos och förstod varför jag frös så hemskt; Det var bara 3 grader ute! Usch!!
    Nu hoppas jag på att det ska bli 17-18 grader till helgen, men.....är det så här kallt på nätterna så är det inte kul ändå!
    Vad fint ert nya projekt har artat sig. Gillar verkligen dom otroligt fina torvblockskanterna. Faktiskt t.o.m. innan dom blir gröna och/eller växtklädda.
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera